Gå till innehåll
Gustavsbergs Ryttarsällskap
En bild

Cafeterian

Cafeterian drivs ideellt av föreningen och är för närvarande öppet på lördagar kl 10:00-14:00, samt vid tävlingar, julshow och andra evenemang. Att stå några timmar i cafeterian kan vara ett trevligt sätt att vara tillsammans och lära känna andra. Varje 30-45-minutersgrupp hjälps åt att bemanna klubbens cafeteria två till tre dagar per termin. 60-75-minutersgrupperna har inte cafeteriatjänst, utan stalltjänst en hel lördag eller söndag per termin. Tillsammans hjälps vi alla åt att hålla ridpriserna nere och cafeterian öppen. Precis som i andra idrottsklubbar bygger verksamheten på ideellt arbete med hjälp av alla medlemmar.

Instruktioner för cafeteriatjänst

• Klubben mejlar ut bemanningsschema i slutet av varje termin.
  • När det är dags får du ett mejl med cafeteriaansvarig med information om kod, nycklar och växelkassa.
  • Baka gärna något som kan säljas under dagen om du vill (det finns självklart varor på plats men nybakat är ju godast).
  • Instruktioner för själva arbetet i cafeterian finns på plats när du kommer dit.

Du behöver komma till cafeterian ca en timme innan öppningstid för att hinna förbereda allt. Räkna också med att städningen på eftermiddagen tar ca 30 minuter. Det går självklart bra att starta städningen innan du har stängt cafeterian.

Jobbar man i cafeterian får man dricka kaffe, te och saft och ta något sött till, men vill man äta något får man köpa det.

De som har helgtjänst i stallet får en matlåda som finns i frysen ute i serveringen.

Av hygienskäl är det mycket viktigt att du/ni ej har på er ytterkläder, ytterskor eller ridkläder i köket. Det finns låneskor att använda. Dessa regler är villkor för att vi ska få driva cafeteriaverksamhet på vår anläggning.

Cafeterians öppettider

• Lördagar klockan 10:00-14:00
  • Vid tävlingar, clinics, teorivecka etc.

Har du frågor eller synpunkter till cafeteriaansvarig, maila till cafeterian@gustavsbergsrs.se

Publicerad: 2022-12-22

Senast uppdaterad: 2022-12-22