Kallelse till Årsmöte 2016!

08 DEC 2015 22:26
Nu går vi snart in i ett nytt år, 2016. I ungdomssektionen har vi mycket på gång inför kommande år! Den 9;de Januari bjuder vi in till årsmöte, där kommer ni få vara med och ta beslut och påverka vilka som ska sitta i styrelsen. Vi i den nuvarande styrelsen för USEK hoppas att så många som möjligt kommer och är med och påverkar!
  • Uppdaterad: 09 DEC 2015 22:23

VAR?

Vi kommer att ses i Cafeterian med varsitt glatt humör. Alla upptill 26år, ni som är medlemmar i föreningen ock därför också är en del av USEK, är varmt välkommna!

NÄR?

9/1-2016 kl.13.00 för att vara exakt! Det är bra om alla är i god tid så att vi kan börja så snart som möjligt.

VARFÖR?

Alla medlemmar betalar medlemsavgift för att få vara med som medlem. Därför skulle man kunna säga att medlemmarna tillsammans äger föreningen. Alla som äger något har en vis rätt att bestämma över det och så är det här också! För att alla beslut ska kunna tas snabbt och lite smidigare så röstas en styrelse fram för att ta beslut åt medlemmarna i alla möjliga frågor som rör föreningen. Det är viktigt att just du röstar så att även du får som du vill, kanske vill du själv sitta med i styrelsen eller vet att det finns någon som tycker som du? Vårt mål är att ha så många olika åldrar på styrelsemedlemmarna som möjligt, alla ska få vara med och göra sin röst hörd vare sig om du rider på ridskola, har egen häst eller bara hjälper till i stallet!

Vill du veta mer om vad vi i USEK gör? Kolla under fliken Vilka är vi?

HUR?

Valberedningen tar fram förslag, du kan skicka in tips om någon annan som du vet vill vara med eller kanske du själv. På mötet röstar man om valberedningens förslag. Man kan också lägga fram egna förslag på mötet.

Vi återkommer så snart som möjligt med fullständiga namn på valberedningen samt kontaktuppgifer till dem!

Hoppas vi ses!

Skribent: Fanny Söderberg
Epost: This is a mailto link

Faktureringsuppgifter