Gustavsbergs Ryttarsällskap

Gustavsbergs Ryttarsällskap Länk till annan webbplats. (GURS) är en ideell förening som ordnar medlemsaktiviteter, tävlingar (Ponnycup, Stockholmscup, Allsvenskan, lokala tävlingar och klubbtävlingar) hyr ut skåp och ansvarar för cafeterian. GURS skickar ut faktura för medlemsavgift och hyrskåp.

Gustavsbergs Hästcenter AB Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. ägs av Rebecca. Det är Gustavsbergs Hästcenter som driver ridskolan och anläggningen med personal och privatuppstallade. Har du frågor gällande ridskolan, stallplatser, stalltjänst etc, mejla till rebecca@gustavsbergshastcenter.se. Gustavsbergs Hästcenter skickar ut faktura för ridavgift och stallhyra.

Gustavsbergs Ryttarsällskap - ridklubben mitt i Gustavsberg

Gustavsbergs Ryttarsällskap är en ideell förening som arbetar med utbildning, barn, ungdoms- och tävlingsverksamhet. Anläggningen och ridskolan ägs av Gustavsbergs Hästcenter.

Här finns både ridskola och privathästar, sammanlagt 80 hästar – allt från den snabba minstingen Tösen till charmiga bjässen Calle. Här trivs alla. Knattarna som lär sig grunderna på ridlekis och elitryttarna som siktar mot SM! Ett paradis för både små och stora hästälskare!

Mälardalens Ridgymnasium finns också på anläggningen.

Välkommen du också!

Värdegrund för Gustavsbergs Ryttarsällskap

• Glädje och gemenskap
    Glädje och gemenskap är grunden för vår verksamhet. Därför värnar vi om varandra, ser varandra och hjälper varandra. På vår klubb är respekt och uppmuntran viktigt och leder till en god sammanhållning. Vi är goda förebilder för varandra och motverkar mobbing och trakasserier. I vår verksamhet har vi roligt tillsammans.
  • Ansvar
    Vi är pålitliga och omtänksamma. Vi tar ansvar genom att vara lojala både mot varandra, ridklubben och anläggningen. Alla som har del i lösandet av en uppgift måste ta ansvar för resultatet. Vi är pålitliga och effektiva genom att tro på det vi gör och följa våra beslut och instruktioner. Vi värnar om säkerheten och allas mentala och fysiska hälsa.
  • En ridklubb för alla
    Till oss är alla välkomna oavsett nationalitet, etniskt ursprung, religion, ålder, kön, sexuell läggning samt fysiska och psykiska förutsättningar. Alla har rätt till att delta på lika villkor. Vi förespråkar delaktighet och demokrati, där alla medlemmars röst är lika viktig och lika mycket värd. Alla bidrar till vår verksamhet och känner sig välkomnade och inkluderade. Vi bryr oss om varandra, visar personlig hänsyn mot varandra och mot vår omgivning och miljö. Vi ställer upp för varandra och ingriper mot missförhållanden.
  • Hästens välbefinnande i centrum
    På vår ridklubb värnar vi om hästens bästa och dess välbefinnande kommer alltid i första rummet. Vi behandlar hästen med respekt och ser till att miljön runt hästen är trygg och säker. Vi anser att kunskap om hästen är grunden för en god hästhållning, där hästen behandlas väl och ges möjlighet att bete sig naturligt. Därför ska alla ges möjlighet att lära sig hur hästen fungerar, sköts och hanteras på ett säkert sätt.

GURS - en ridklubb för alla!

Föreningsnummer

Farsta Gärdesväg 9

134 40 Gustavsberg

info@gustavsbergsrs.se

https://www.gustavsbergsrs.se/ Länk till annan webbplats.

Bankgiro

Swish