Ser detta konstigt ut i din e-postklient? Klicka här.
Till Hemsidan | Avprenumerera

Nyhetsbrev

 

 2018

Nyhetsbrev med senaste nytt. Problem att visa det? Se det i webbläsaren.

 

NYHETSBREV FEBRUARI


Presentation av nya ordförande


 

Hej, jag heter Anna David och tar nu över stafettpinnen från Anna Marking som ordförande för klubben. Jag är 53 år och rider sedan 5 år tillbaka på Gurra. Jag älskar förstås hästar och tycker vi har världens finaste på ridskolan. Just nu heter min favorit Svante men Acadian kommer alltid ha en alldeles särskild plats i mitt hjärta. Jag hoppas på att jag tillsammans med styrelsen och alla medlemmar kan göra 2018 till ett riktigt bra år. Jag vill gärna verka för att vi fortsatt har den härliga och öppna stämningen som jag tycker är karakteristisk för klubben kvar och att vi kan ha ett aktivt och roligt år. 

Förstås ska vi fortsätta med tävlingar som så många som möjligt kan och vill vara med i och vi kommer fortsätta satsa på våra ungdomar. Jag tycker också att samarbetet mellan klubben, ridskolan och gymnasiet är viktig och hoppas på att vi ytterligare kan fördjupa vårt samarbete under året. Jag ser verkligen fram emot detta och vill gärna att så många som möjligt engagerar sej och hjälper till att behålla detta som bästa klubben. Hör gärna av dej om du vill engagera dej på vilket sätt som helst. Klubben blir vad vi gör den till. Hälsningar Anna

Pay & ride/klubbtävling/ridborgarmärket 11 mars

Anmäl dig på tdb och anmälan öppnar 23/2 kl 18.00. Platserna brukar gå fort! Vill man rida ridborgarmärkesklassen räcker det med att anmäla sig via mejl. Tänk på att du ska prata med din ridlärare innan du anmäler dig.
All nödvändig info finns här! Läs den nog innan du anmäler dig. Behöver du hjälp med tdb vill vi att du först kolla här, där finns även en lista med alla ridskolans hästar/ponnys riktiga namn. Funkar det fortfarande inte? Kontakta Anna Marking på messenger. Lycka till!

Sportlovsmys

Onsdagen den 28/2 ordnar usek höstlovsmys med lekar, mys och fika. Anmäl dig på tavlan i stallet, välkommen!

Kick off för tävlingsryttare

Vi kickar igång tävlingssäsongen med en inspirationskväll för alla ryttare med tävlingslicens hos oss! Vi börjar med en föreläsning och sen finns tid för fika och planering för respektive allsvenskelag. Vår inspirationskälla för kvällen: Lotta Wanning har gedigen erfarenhet av att förläsa och utbilda inom personlig utveckling, om att sätta mål, motivation, bemötande och drivkrafter och vad det är som gör att vi verkligen är villiga att nå de mål vi sätter upp. Välkommen att anmäla dig på eventet på facebook!

Teorikurs

 

Ungdomsledarna kommer ha teorikurs för alla barn som rider 30-45 minutersgrupper på lördagar. Målet är att alla ska kunna ta märke 1 eller 2.

Vårens aktiviteter

28/2 Sportlovsmys
11/3 Pay and Ride
18/3 Rykt KM
23/3 Tobbe Larsson
7/4 Påskaktivitet
15/4 Hästallsvenskan hoppning
25/4 Föreläsning
28/4 Föräldrautbildning
29/4 Cupfinal
27/5 Pay and jump
3/6 Grillkväll/brännboll


 P.S. Vill du hjälpa till, har en synpunkt eller bara undrar över något? Tveka inte att kontakta oss på This is a mailto link eller till ordförande på This is a mailto link.

 Vi ses i stallet!

Ungdomssektionen söndagen den 4 februari kl 15.00

Stora styrelsen måndagen den 5 februari kl 19.00

Många av oss i styrelserna och kommittéerna har suttit länge och kommer nu lämna plats för nya förmågår att påverka vår fantastiska verksamhet. Är du nyfiken på styrelsearbetet eller någon av våra kommittéer? Hör av dig!


Lite datum att minnas:

11 mars Pay and ride
23 mars Tobbe Larsson
15 april Allsvenskan div 2
27 maj Pay and jump


 P.S. Vill du hjälpa till, har en synpunkt eller bara undrar över något? Tveka inte att kontakta oss på This is a mailto link eller till ordförande på This is a mailto link.

 Vi ses i stallet!

 

 

 

 

 

 

NYHETSBREV JANUARI

 

Äntligen ett helt nytt härligt hästår!

 

Save the date - Årsmöte 23/2

Den 23/2 är det årsmöte och i år kommer vi även bjuda in en intressant föreläsare till mötet. Vem det blir är inte klart än. Alla handlingar kommer finnas för läsning senast 1 vecka innan mötet! 
Usek har årsmöte den 12/2.

Är du sugen på att vara med eller känner du någon som skulle passa bra? Tipsa valberedningen; stora styrelsen Rebecca Lagin, usek Annica Rörhl.

 

Dags att betala medlemsavgift

Som medlem är du inte bara med och stöttar klubben, kan vara med på klubbtävlingar och andra aktiviteter, du är dessutom olycksfallsförsäkrad och får tidningen Häst och Ryttare hem i brevlådan. Faktura på medlemsavgiften finns bifogad till nyhetsbrevet. Har du av någon anledning inte fått fakturan är det bara att mejla. Mer info här!

 

Vårens aktiviteter

26/3 Pay & ride/klubbtävling 
29/3 Föreläsning Hästmassage 
1/4 Föräldrautbildning
14/4 Påskäggsjakt 
21/5 Pay & jump/klubbtävling 
28/5 Städdag, grillfest & brännboll 
11/6 Lokal hopptävling för ponny 

 

Allsvenskan

Nu börjar det dra ihop sig till tävlingssäsong. GuRS har lag anmälda i både dressyr och hoppning och på både ponny och häst. Lagledarna har möte i nästa vecka och sedan blir det uppstartsträff med lagen. Vill du vara med? Hör av dig till oss vi behöver blir fler!

 

Köp och sälj på facebook

Nu har vi fixat en GuRS köp & sälj på facebook för medlemmarnas ridkläder och prylar. 

GuRS byt, köp eller sälj

 

 P.S. Vill du hjälpa till, har en synpunkt eller bara undrar över något? Tveka inte att kontakta oss på This is a mailto link eller till ordförande på This is a mailto link.

 Vi ses i stallet!

 

NYHETSBREV

KM i hoppning och Pay & Jump med  23 oktober

I fredags öppnade KM för anmälningar. KM går i fyra olika klasser ridskoleponny, rikdskolehäst, privatponny och privathäst och som vanligt tävlar man på den höjd som vanligtvis tävlar/tränar på. Tävlar du för ridskolan ska du först diskutera med din ridlärare vilken höjd/häst/ponny som passar. Parallellt med KM är det Pay & Jump (träningstävling) som startar redan på bombanehöjd. Perfekt för dig som tex inte hoppat så mycket eller är nybörjare och ändå vill prova på hur det känns att tävla, prata med din ridlärare så berättar hon mer. Anmälan sker via TDB - behöver du hjälp kontakta Anna!
Vill du anmäla dig till bombana sker det på This is a mailto link.

GuRS ungdomsdag 15 oktober

GuRS Ungdomsdag är en ny aktivitet för alla medlemmar upp till 20 år. Det kommer bli tävlingar med fina priser, tacohäng och en hel del annat skoj. Anmäler sig gör man på lappen i stallet eller på This is a mailto link. Aktiviteten är gratis men om man anmäler sig och inte dyker upp debiterar vi 100kr.

Usek, stalljobbarna, lärlingarna och ponnycupslaget kommer vara där - kom du också!

Fler tävlingar

Den 6 november är det lokal tävling i dressyr för häst, en lite större tävlingar då det kommer många ekipage från andra klubbar. Den 13 november är det KM i dressyr och Pay & Ride - då kommer även finnas möjlighet att ta ridborgarmärket. Vid både tillfällena kommer vi behöva hjälp av många glada funktionärer.

Nya hinder

Äntligen har vår nya hinder kommit! Det blev ett GuRShinder, ett Usekhinder och en kombination. De kommer ge hela hinderparken ett rejält lyft. Hinderna får bara användas vid tävling och andra större arrangemang.

 Kalendarium

Här är några datum att skriva upp på en gång:

 2/10 Rykttävling

8/10 Tårtbakartävling

15/10 Ungdomsdag - tävlingar och tacohäng

23/10 KM hopp / Pay and jump (bombanan och uppåt)

6/11 Lokal tävling dressyr

13/11 KM dressyr / Pay and ride (ridborgarmärket och uppåt)

P.S. Vill du hjälpa till, har en synpunkt eller bara undrar över något? Tveka inte att kontakta oss på This is a mailto link eller till ordförande på This is a mailto link.

 Vi ses i stallet!

 

NYHETSBREV JUNI 2016

Nu är nästan terminen slut och sommaren här. Förra helgen ordnade u-sek den årlig grillkvällen med brännboll. 364 dagar om året curlar vi våra barn- och ungdomar men 1 dag om året krossar vi dem i brännboll :). Hurra för oss och hurra för u-sek som ordnat så fint!

Pay and jump 12 juni!

Strax innan stallet stänger för sommaren har vi en sista P&J. Vi börjar med bombana för de med minst tävlingsvana och arbetar oss uppåt i höjderna. Glöm inte att du måste prata med din ridlärare innan du anmäler dig. Anmäler sig gör man via TDB. Behöver man hjälp kontaktar man Anna. Mer info finns på hemsidan. Välkomna!

Grattis till vårt Ponnycupslag i hoppning som tog brons!

I höst drar en ny omgång av Ponny- och Stockholmscupen igång! 
Ponny- och Stockholmscupen är utbildningstävlingar mellan ridskolor i Stockholmsdistriktet. Syftet med cuperna är att på ett enkelt sätt ge ridskolans elever tävlingsrutin och erfarenhet. 
Kravet för att delta är att man rider på ridskolan i en fast grupp och att man ridit så länge att man kan rida olika hästar och är redo att börja tävla (tidigare tävlingserfarenhet behövs inte). Fråga din ridlärare om du är redo.  
Låter det roligt? Det är det också! För mer information och intresseanmälan mejla till This is a mailto link.

Ny adress till hemsidan

Vår hemsideadress är www.gustavsbergsrs.se och inget annat:).

Vill du hjälpa till, har en synpunkt eller bara undrar över något? Tveka inte att kontakta oss på This is a mailto link eller till ordförande på This is a mailto link.

Håll dig uppdaterad – följ oss på facebook.

Vi ses i stallet!  

 

 

 

 

NYHETSBREV APRIL 2016

Nu är det vår och Therese från Potplant har gjort fint med blommor på anläggningen:). Här och var ligger det skräp som syns lite extra nu när ljuset återvänt, ta gärna upp och släng! 1/5 är det städdag men vi vill ju såklart gärna ha vårfint innan dess!

Lokal hopptävling och pay and jump 10/4!

På söndag den 10/4 har vi lokal hopptävling för ponny på förmiddagen och Pay & Jump för medlemmar på eftermiddagen. Pay and Jumpen börja som bombana för de allra grönaste och fortsätter med 40 och 60cm. De som vill hoppa högre får lämna in önskemål så ska vi försöka lösa det. OBS att det finns ett begränsat antal platser! För att anmäla till P&J mejlar man GuRS och anger ryttare, häst/ponny, höjd och när man rider (för ridskoleelver). OBS! Prata med din ridlärare innan du anmäler dig! Mer info finns här.

Teorivecka

På onsdagen den 13/4 kl 18.30 bjuder GuRS in till föreläsning i mental träning av Lotta Wanning. Lotta är ridlärare, C-tränare dressyr och läst idrottspsykologi. Hon håller kurser och träningar inom ramen för idrottspsykologi och har haft flera uppdrag för Ridsporten och Idrottsutbildarna.

På lördagen den 16/4 blir det föräldrautbildning för alla er som tycker att tränset har för många trådar och ponnyerna ser rätt läskiga ut;). Usek ordnar samtidigt en rolig aktivitet för barnen vars föräldrar behöver lära sig mer.

Båda aktiveterna är gratis för medlemmar och kostar 50kr för icke medlemmar i mån av plats.

Mer information om teoriveckan här!

Ponnycup till final

Vårt ponnycups lag i hoppning har gått till semifinal. Grymt jobbat! 1/5 behöver vi både funktionärer och hejjaklack!

 

Vi ses i stallet!

 

 

 

NYHETSBREV JANUARI 2016

Välkommen till en ny hästig vårtermin! Snart har ett år gått av styrelsens arbete. Ett år som vi framförallt fokuserat på att bli synligare, få struktur på verksamheten och få en överblick på vad föreningen behöver. Ett led i det arbetet har till exempel varit att få ordning på kontaktlistor till alla som rider på vår anläggning och få ut information till er, som i det här nyhetsbrevet t.ex. Vi har uppdaterat hemsidan och försöker hålla den uppdaterad men vill du ha snabb uppdatering om vad som händer så är det Facebook som gäller. Snart kommer även ett kalendarium upp i stallet med alla aktiviteter under våren.

 

Kafeterian

Precis som vanligt är det föräldrarna till barn i 30- och 40 minuters grupperna som hjälper till att bemanna kafeterian. Nytt för den här terminen är att vi mejlat alla berörda föräldrar så att de kan anmäla sig direkt på nätet. Har du inte fått något mejl är du välkommen att höra av dig. Självklart får du gärna hjälpa till även som privatryttare eller 60 minuters elev!

 

Föreningsvecka

Vecka 4 kommer vi att ha föreningsvecka. Det innebär att styrelsen tillsammans med u-sek kommer att gå runt i grupperna och presentera sig. I kafeterian kommer man att kunna köpa våfflor och prata med representanter från styrelsen. Vi kommer även att ha loppis till förmån för föreningen där vi säljer ridkläder, skor etc. Har du något du vill skänka till loppisen kan du lämna det utanför domartornet (helt, rent och i prydliga påsar) så tar vi hand om det.

Medlemsavgift

Nu är det hög tid att betala medlemsavgift. Som medlem i föreningen får du bl. a. vara med och tävla på våra klubbtävlingar, lösa licens, gå på våra utbildningar, vara med på våra och ungdomssektionens aktiviteter och rösta på årsmötet. Dessutom är du med och stödjer vår verksamhet och får Ridsportförbundets tidning Häst och Ryttare hem i brevlådan. Läs mer här!

Årsmöte & mingel

Välkommen på årsmöte torsdagen den 18/2 kl 19.00 i kafeterian. Mer info och möteshandlingar finns på hemsidan. I samband med årsmötet bjuder vi även in till mingel så ha inte för bråttom hem;). Läs mer här!

P.S. Vill du hjälpa till, har en synpunkt eller bara undrar över något? Tveka inte att kontakta oss på This is a mailto link eller till ordförande på This is a mailto link.

 

Vi ses i stallet!

 

NYHETSBREV SEPTEMBER 2015

Nu är terminen i full gång och även styrelsens arbete. Vi startade terminen med att besöka alla ridgrupper och berätta om föreningen. Det var jätteroligt att träffa er och det kändes som att ni uppskattade besöket. Vi har även hunnit med att bjuda alla duktiga
funktionärer som hjälpt till på tävlingar under våren på en festlig lunch! Många fler roliga aktiviteter kommer att arrangeras under terminen och i dagarna kommer ett kalendarium ut med alla datum. Kalendariet kommer sättas upp på anslagstavlan, läggas ut på hemsidan och på vår facebooksida. Vill du ha snabb uppdatering om vad som händer så är det facebook som gäller.

Tävlingar
I höst blir det många olika cuper; Stockholmscup, Ponnycup och Gladöcup som framförallt är till för dig som är ridskoleelev. Vi deltar även i både Dressyrallsvenskan på ponny och i Hoppallsvenskan på storhäst. Stort grattis till storhästlaget som vann
sin första omgång!
Vi kommer även att arrangera KM i hoppning och dressyr och blåbärshoppning för dig som vill prova hur kul det är med tävling!

Kafeterian
Styrelsens ambition är att kafeterian ska öppna inom de närmaste veckorna och då blir det även aktuellt för er föräldrar till barn som rider 30-45 min att skriva upp er på lördagspass.

Utbildningar
I höst ska Greta och Fanny, som sitter i U-seks styrelse, gå på ungdomsledarutbildning. Anki Wendell och Annica Röhrl som bl.a. ansvarar för stalljobbare och lärlingar ska gå
fritidsledarutbildning. Ridlärarna Rebecca och Nina ska på lagledarutbilning. Rebecca kommer ordnar Gröntkortkurs för alla som börjar bli tävlingssugna.

 
Ekonomi
Föreningens ekonomi ser bra ut, vi har valt att betala av en del av banklånet dock inte hela.

Hemsidan
Tyvärr har vi strul med vår hemsideadress gurs.se, vi jobbar på att lösa det. Som tur är går det utmärkt att komma in på sidan via idrottonline eller genom att googla. Vi jobbar även på att uppdatera sidan vilket inte gjorts på väldigt länge.

P.S. Vill du hjälpa till, har en synpunkt eller bara undrar över något? Tveka inte att kontakta oss på This is a mailto link eller till ordförande på This is a mailto link.

Vi ses i stallet!

 

NYHETSBREV MAJ 2015  

Spännande saker hände på anläggningen! Att Mälardalens Ridgymnasium startar i höst har väl knappast någon missat. Det har varit ett informationsmöte men det var inte många där. Därför tänkte vi passa på och informera det vi vet här i vårt nyhetsbrev. 

 Vi i styrelsens hade möte med Gunnar Larsson som driver skolan i måndags. Han berättade att de kommer att renovera och bygga om på övervåningen till klassrum, kontor för lärarna och även toaletterna. En ny välkomnande entré kommer byggas och ventilationen kommer troligtvis renoveras. Cafeterian kommer på dagtid skötas av skolan men vi kommer kunna ha öppet på helger och under tävlingar som vanligt. Vår förhoppning är att vi kommer få möjlighet att erbjuda våra barn och ungdomar (och vuxna;) nyttig mellis i fortsättningen, något vi verkligen saknat. Gymnasiet kommer att ha med sig 12 hästar som ska stå i Gäststallet och deras verksamhet kommer att ske på dagtid. Det kommer alltså inte påverka ridhusen särskilt mycket. Föreningen kommer kunna använda lektionssalarna på kvällstid när vi behöver det. Gunnar har drivit ridskola och gymnasium i många år och är dessutom ordförande för Stockholms läns Ridsportförbunds hoppkommitté så vi kommer säkert även kunna få nytta av hans kompetens  

  

  • Nu i lördags var det Gustavsbergsdagen och vi var självklart där och presenterade vår ridskola och förening. Det blev en väldigt lyckad dag med pajkastning och ponnyridning!  

  • Nu på lördag är det final i Allsvenskan Dressyr för ponnyer och vi har hela två lag som tagit sig till final! Final är på Hufvudsta Ridklubb – kom gärna och heja!  

  • 24/5 blir det städdag. Alla är välkomna och behövda. Efteråt blir det grillfest och brännboll som Usek arrangerar. Anmäl dig på tavlan i stallet!  

  • 31/5 har vi Allsvenskan final för stor häst i dressyr. Då behöver vi funktionärer. Perfekt tillfälle för dig som vill lära dig mer om tävlingar eller dressyr. Anmäl dig i stallet eller på facebook.  

  • 14/6 är det funktionärsfest för alla som varit med och hjälp till. Inbjudan kommer snart!  

  • Missa inte Föräldrautbildningen för nyblivna ridskoleföräldrar mer information finns på tavlan i stallet.  

 

P.S. Vill du hjälpa till, har en synpunkt eller bara undrar över något? Tveka inte att kontakta oss på This is a mailto link eller ordförande på This is a mailto link

 

Gustavsbergs ryttarsällskap är en ideell förening som arbetar med utbildning, barn, ungdomoch tävlingsverksamhet. Alla som är under 26 är med i ungdomssektionen som har en egen styrelse, Usek, som ordnar avsuttna aktivitet för barn, ungdomar och ibland för deras föräldrar.   

Medlemsavgiften hänger inte ihop med ridskoleavgiften/boxhyran utan betalas separat! Som medlem i Gustavsbergs ryttarsällskap är du en del av Svenska Ridsportförbundet och får tidningen Häst & Ryttare hem i brevlådan.  

Skärgårdens Ridoch friskvårdcenter AB äger anläggningen och ridskolan.   

Tillsammans arbetar vi för en så bra anläggning och verksamhet som möjligt; för tävlingsryttaren, nybörjaren och den mer eller mindre hästvana anhöriga  

Barn och ungdomar (t o m det år man fyller 20) 300kr Vuxna  400kr  

Bankgiro 5896-9908, ange din e-post adress så kontaktar vi dig för övrig information.  

 

 

 

 

 

NYHETSBREV APRIL

 

Nu är vi i styrelsen i full gång. Vi är ett stort gäng med tillhörandearbetsgrupper och ungdomssektion och det känns otroligt hedersfulltatt ha fått det här uppdraget av er medlemmar.
Och apropåmedlemmar så är det så klar väldigt viktigt att ni som spenderar tidpå vår anläggning betalar medlemsavgiften. Vi kommer i dagarna gåut med ett mejl och hoppas då på att vi blir fler, för efter genomgångoch uppdatering av medlemsregistret är det väldigt få som betalat ijämförelse med hur många det är som rider hos oss.

 

Styrelsen kommer att ha en planeringsdag och efter det kommer vi gå ut med merinformation om vad som kommer hända under året men än så länge finns det några datum du behöver föra in i almanackan:

-24/5 blir det städdag. Alla är välkomna och behövda. Efteråt blir det grillfest ochbrännboll som Usek arrangerar. Anmäl dig på tavlan i stallet!

-31/5 har vi Allsvenskefinal för stor häst i dressyr. Då behöver vi funktionärer. Perfekttillfälle för dig som vill lära dig mer om tävlingar eller dressyr

-Juni kommer vi ha funktionärsfest, mer info kommer.

-Rebecca kommer att ordna Grönt Kort kurs, datum kommer.

-Usek har redan haft Påskäggsjakt. Rykttävling och den mycket populäraFöräldrautbildning för nyblivna ridskoleföräldrar kommer under våren!

 

Gustavsbergs ryttarsällskap är en ideell förening som arbetar med utbildning, barn, ungdomochtävlingsverksamhet. Alla som är under 26 är med i ungdomssektionen som har en egenstyrelse, Usek, som ordnar avsuttna aktivitet för barn, ungdomar och ibland för derasföräldrar.

Medlemsavgiften hänger inte ihop med ridskoleavgiften/boxhyran utan betalas separat!

Som medlem i Gustavsbergs ryttarsällskap är du en del av Svenska Ridsportförbundet och fårtidningen Häst & Ryttare hem i brevlådan.

 

Skärgårdens Rid- och friskvårdcenter AB äger anläggningen och ridskolan.

 

Tillsammans arbetar vi för en så bra anläggning och verksamhet som möjligt; förtävlingsryttaren, nybörjaren och den mer eller mindre hästvana anhöriga

 

Nu kör vi!

 

Barn och ungdomar (t o m det år man fyller 20) 300kr

Vuxna 400kr

Bankgiro 5896-9908, ange din e-post adress så kontaktar vi dig för övrig information.

P.S. Vill du hjälpa till, har en synpunkt eller bara undrar över något? Tveka inte att kontakta oss på This is a mailto link eller ordförande på This is a mailto link

 

 

NYHETSBREV JANUARI 2015


Hej alla medlemmar,

 

FÖRENINGEN

Efter det att vi sålt ridskoleverksamheten till Cissi och Anna-Karin står föreningen inför nya utmaningar, positiva men tyvärr även negativa.

 


Positivt

Det positiva är att vi fått igång tävlings- och utbildningsverksamheten. Föreningen är med i Ponnycupen i både dressyr och hoppning, lag är anmälda till vårens allsvenska i dressyr och hoppning, föreningen har hållit träningstävling på anläggningen och nya tävlingar/träningstävlingar är redan inplanerade för våren.


Rebecca har under slutet av förra året gått utbildning och hållit kurs för Grönt Kort. En ny kurs är under planering för våren. Samarbetet med Cissi och Anna-Karin har fungerat mycket bra och vi får bl.a. låna såväl anläggning som hästar/ponnys för våra och GRUS aktiviteter. Detta samarbete ska förslagsvis dokumenteras men vi har valt att låta en ny styrelse diskutera detta då nuvarande styrelsen kommer att ersättas av en ny vid nästa årsmöte i februari.

GRUS har också haft ett flertal aktiviteter under hösten och
engagemanget är stort vilket vi i styrelsen tycker är extra roligt.

 

 

Negativt

Det negativa är föreningens ekonomi. Föreningen tog ett banklån i samband med att föreningen köpte ridskoleverksamheten 2011. När föreningen sålde densamma i somras kvarstår drygt ca 250 000 kr i restskuld på detta lån.
Föreningens tillgängliga medel är nu ytterst begränsade. För en ideell
förening vars intäkter i framtiden endast kommer att vara medlemsavgifter,
eventuella bidrag från kommunen och förbundet samt övriga intäkter vi kan få
genom föreningens aktiviteter (främst avgifter i samband med
tävlingar/träningstävlingar) är tyvärr den ekonomiska situationen mycket svår.
Om vi inte kan hitta en lösning med kommunen och banken har inte föreningen
möjligheter att fortsätta sin verksamhet, detta är tyvärr verkligheten.

 

Den dåliga ekonomin försämras ytterligare genom att föreningen har
dragits in i en arbetsrättstvist med en tidigare anställd som krävt ersättning
och skadestånd på ett sammanlagt belopp av drygt 400 000 kr. Ett fackförbund har
krävt ytterligare 50 000 kr i skadestånd för brott mot en påstådd
förhandlingsskyldighet. Det är styrelsens bestämda uppfattning att samtliga krav
saknar giltig grund och vi har följaktligen bestridit dessa krav vilket vi
gjort sedan januari 2014. Problemet är att vi nu måste föra denna diskussion i
såväl tingsrätten som arbetsdomstolen vilket innebär att det inte finns någon garanti att föreningen inte kan komma att få ett ansvar, helt eller delvis. Ett
eventuellt ytterligare ekonomiskt ansvar skulle med andra ord göra det omöjligt
att driva föreningen vidare.


Årsmöte

Årsmöte kommer att hållas den 19 februari då vi utöver att redovisa föreningens ekonomi även kommer att behöva välja en ny styrelse. Vi är väl medvetna om svårigheterna att under normala omständigheter få ett intresse från våra medlemmar att sitta i styrelsen. Detta underlättas givetvis inte av de ekonomiska och rättsliga utmaningar vi nu står inför.

 

Styrelsen kommer att skicka ut separat kallelse till detta årsmöte.


Oavsett den ekonomiska situationen, utan styrelse kan vi inte driva föreningen vidare och utan förening får våra medlemmar söka sig till andra ridklubbar för dem som vill fortsätta att exempelvis tävla.



Med ryttarhälsningar

Styrelsen

 

 

 

 

MÅNADSBREV SEPTEMBER 2014

Hej alla medlemmar,


Höstterminen har börjat och med det en hel del förändringar i föreningens verksamhet.

 

Ridskolan

Ridskolan har med start 1 augusti 2014 överlåtits till Cissis och Anna-Karins bolag. Samtidigt har Cissi och Anna-Karin gjort en hel del nya investeringar och underhåll i bl.a. de båda ridhusen. Vi är mycket glada att vi kunde hitta denna lösning för ridskolan och att Cissi och Anna-Karin lyckats få Ann Liwing som ny ansvarig för verksamheten.

 

Föreningen

I och med att föreningen inte längre har ansvaret för ridskolan kan vi nu koncentrera oss på mer vanliga föreningsfrågor som tävlingar, utbildning, hemsida, fler arbetsgrupper och andra roliga aktiviteter. Vår förhoppning är vi också ska kunna aktivitera fler medlemmar i styrelsearbete och i arbetsgrupper. En ny aktivitet är Ponnycupen som hade premiär i helgen med Nina Düsing som ansvarig ledare. Det blev tyvärr förlust mot Haningebygdens Ryttarsällskap men föreningen vann guldmedaljen för dagens bästa ritt och bästa kämpainsats Grattis Julius Söderqvist och Lisa Ryott och vi är mycket stolta att ni lyckades med dessa bedrifter! Mer information om Ponnycupen kommer att finnas på vår hemsida.

 

Ponnylaget lyckade också visa en härlig klubbkänsla denna helg och då passar det extra bra med att vi kommer att ta upp möjligheten att sälja klubbjackor och -schabrak till våra medlemmar. Ett utställningsställ med jackor i olika storlekar hoppas vi ska finnas för beställning under oktober månad. Om du tittar extra noga i stallet kan du redan nu se några medlemmar som har jackan (mycket snygg i blå och vit färg).

 

 

Du som är intresserad av styrelsearbete eller att vara med i en arbetsgrupp, hör av dig till Terese Lord, This is a mailto link, 073-986 88 64, eller Sten Gejrot, This is a mailto link, 070-547 53 82. Intresse för arbete i styrelsen kommer vi att
förmedla till Eva Svensson som ansvar för dessa frågor.

 

Handikappridningen

Handikappridningen kommer att fortsätta i föreningens regi med Stina Julin som ytterst ansvarig. Om du vill komma i kontakt med Stina kan du nå henne på 070-864 14 05. Verksamheten har redan satt igång efter sommaren vilket vi är mycket glada över.

 

Extra föreningsmöte

Vi planerar att hålla ett extra föreningsmöte under oktober månad och då bl.a. berätta mer om föreningens nya roll och samarbetet med Cissi och Anna-Karin. Vi hoppas då också få möjligheten att utöka styrelsen med nya ledamöter.

 

Mer information

Om du ha några frågor eller undrar över något är du välkommen att kontakta styrelsens representanter Terese Lord eller Sten Gejrot, kontaktuppgifter hittar du ovan och på vår hemsida.



Med ryttarhälsningar

Styrelsen

 

 

 

 

MÅNADSBREV MAJ 2014

 

Hej alla medlemmar,

 

Vårterminen går mot sitt slut och sommarledigheten närmar sig.

 

Ridskolan

 

Som vi nämnde på föreningens årsmöte har styrelsen funderat hur ridskolan bör bedrivas i framtiden. Föreningen tog över ansvaret för snart tre år sedan och samtidigt ingicks ett hyresavtal på 3 år med Cissis och Anna-Karins bolag som äger fastigheten.

 

Under dessa 3 år har det visat sig svårt att driva en såväl ekonomisk som administrativ fungerande verksamhet vilket inneburit att föreningen gått med förlust samtliga tre år. Med dem förutsättningarna har det inte funnits några möjligheter att bl.a. köpa in nya ridskolehästar vilket i dagsläget är direkt nödvändigt då flera av våra kära trotjänare behöver pensioneras.

 

Styrelsen har därför kommit överens med Cissi och Anna-Karin att dem skall ta över ridskolan igen förutsatt att detta godkänns på den extra föreningsmöte vi kommer att kalla till under juni månad. Det innebär också att hyresavtalet inte kommer att förlängas. Ridskolan kommer alltså att finnas kvar hösten 2014 och framåt men i Cissis och Anna-Karins regi.

 

Mer information kommer att lämnas söndag 18 maj dels kl. 15.00 för våra medlemmar och elever, dels kl. 18.00 för de som hyr en boxplats av föreningen i blåa längan.

 

Föreningen

 

Även om ridskolan överlåts till Cissi & Anna-Karin kommer föreningen att fortsätta sin verksamhet och vi kan då fokusera på aktiviteter som normalt hör till en ideell förening. Det innebär att vi kommer att fortsätta att hålla tävlingar i hoppning och dressyr samt andra föreningsaktiviteter.

 

I samband med det extra föreningsmötet kommer vi att bjuda in till en allmän diskussion vilka aktiviteter medlemmarna önskar att föreningen skall bedriva från och med hösten 2014. Allt engagemang kommer att ske på ideell basis då föreningen inte kommer att ha några anställda.

 

Dessa förändringar diskuteras nu med Värmdö kommun och föreningens långivare Handelsbanken. Mer information om dessa diskussioner återkommer vi till inom kort.

 

Mer information

 

Om du ha några frågor eller undrar över något är du välkommen att kontakta styrelsens representanter Terese Lord eller Sten Gejrot, kontaktuppgifter hittar du på vår hemsida.

 

Med ryttarhälsningar

Styrelsen

 

 

 

 

MÅNADSBREV DECEMBER 

Hej alla medlemmar,

 

Höstterminen går mot sitt slut och julledigheten närmar sig.

 

Verksamhetsansvarig

 

Som vi tidigare informerat har Kicki Anderberg-Wadhagen ansvarat för ridskoleverksamheten under hösten och kommer att göra så även under våren 2014. Vi är mycket glada att Kicki tagit ansvar för detta viktiga uppdrag och under Kickis ledning har vi också fått igång nya ridskolegrupper och aktiviteter jämfört med förra våren. Kicki kommer också att lägga fram nya aktiviteter till våren, förhoppningen är bl.a. att vi skall kunna erbjuda mer under helgerna i form av klubbtävlingar i dressyr och hoppning och då även anpassat för våra ridskoleelever.

 

Kicki ser också över de arbetsgrupper vi har idag och vi hoppas på att vi skall få fler medlemmar intresserade av att vara med i någon av dessa. Har du någon idé på en annan arbetsgrupp är du givetvis välkommen att föreslå detta, kontakta oss i så fall på This is a mailto link.

 

Ridskolegrupperna inför våren 2014 är snart fulltecknade vilket glädjer oss extra, framför allt då vi nu kunnat utöka med nya grupper.

 

Vår ridskolehäst Rossinin har nu fått gå i pension och har flyttat till Västerås.

 

Julshow

 

På söndag 15 december kl. 15.00 blir det julshow i stora ridhuset. Det kommer att erbjudas en hel del både i form av maskeradhoppning samt uppvisningar. Ryktet säger att det bl.a. kommer att bli en kadrilj och uppvisning i dressyr. Kadriljgruppen (i ett försök att vara anonyma), övade i veckan, en skön blandning ryttare och hästar/ponnys och vi gissar att bara den uppvisningen kan bli en upplevelse för såväl åskådare som deltagarna i kadriljen.

 

Trivselfrågor och ridvägar

 

Det är fortfarande viktigt att vi alla hjälps åt att hålla i ordning på utebanan och i ridhus, stallgångar och sadelkammare. Det innebär bl.a. att alltid mocka efter avslutat ridpass och innan man lämnar ridhus eller utebanan samt att alltid sopa efter sig i spiltan och kring sin egen boxplats. Skottkärran efter mockning tömmer man alltid längst ut på gödselstacken. Är kärran för tung, be någon av våra stallvärdar eller annan vuxen att hjälpa dig.

 

Våra grannar runt omkring Farstaviken har lämnat synpunkter på att det finns hästlort på gångvägarna vilket dem inte tycker är så trevligt. När det gäller gångvägar skall vi inte rida eller leda någon häst eller ponny på dessa. Gångvägarna är tydligt markerade i området, vi håller oss alltså istället på vägarna och andra anvisade ridvägar. Vänligen respektera detta då vi vill ha en bra samverkan med de boende runt och omkring vår fina anläggning.

 

Vision Häst Värmdö försöker informera och ordna lämpliga ridvägar, vill du veta mer och kanske också bli medlem, gå in på www.varmdohastvagar.se eller kontakta föreningens ordförande Eva Bergström, 070 – 716 27 17.

 

Medlemsmöte

 

Vi hade ett medlemsmöte i november då vi bl.a. informerade om verksamheten och styrelsens arbete. Under dessa möten finns det möjligheter att ställa frågor till vår verksamhetsansvariga samt till styrelsen. Vi kommer att följa upp med ett nytt medlemsmöte i början av vårterminen 2014. 

 

Med ryttarhälsningar

Styrelsen

 

 

 

 

 

 

 

 

MÅNADSBREV AUGUSTI

 

Hej alla medlemmar,

 

Välkomna tillbaka efter sommaruppehållet som vi hoppas har varit bra, själva har vi njutit av det vackra vädret men ser nu fram emot att dra igång verksamheten igen.

 

Verksamhetsansvarig

 

Vår verksamhetschef Annelie Svalenborn har valt att ta tjänstledigt fram till den 30 juni 2014. Som ersättare för Annelie under hennes tjänstledighet har styrelsen kommit överens med Kicki Anderberg-Wadhagen att ansvara för föreningens ridskoleverksamhet. Kicki kommer att presenteras närmare på det medlemsmöte vi planerar att ha i början av september.

 

Ridskolan

 

Ridskolan sätter igång onsdag 14 augusti och schemat för dessa lektioner finns nu uppsatt på anslagstavlan.

 

Vi får också tacka vår häst Madicken som varit en trotjänare i ridskolan i många år och som nu är pensionerad och bor hos nya ägare utanför Västerås.

 

Nya medlemmar och hästar

 

Ny säsong innebär också att vi fått ett flertal nya medlemmar såväl till ridskolan som till privatstallet. Det är viktigt att alla nya medlemmar känner sig välkomna till vår fina anläggning så ta gärna tillfället och skapa nya kontakter i stallet. Vi skulle också uppskatta om alla försöker hjälpa våra nya medlemmar med de frågor och svar som kan uppkomma.

 

Trivselfrågor

 

Stallet är nu fullbelagt vilket innebär att det är ännu viktigare att vi alla hjälps åt att hålla i ordning på utebanan och i ridhus, stallgångar och sadelkammare. Det innebär bl.a. att alltid mocka efter avslutat ridpass och innan man lämnar ridhus eller utebanan samt att alltid sopa efter sig i spiltan och kring sin egen boxplats. Skottkärran efter mockning tömmer man alltid längst ut på gödselstacken.

 

Styrelsen ser detta som viktiga frågor och det är alltså bra om vi alla hjälps åt att hålla bra ordning i anläggningen för vår egen skull men även då vi har många gäster som besöker oss under året. Och vad är inte bättre än att kunna visa att vi som kan hantera hästar även kan hålla god ordning efter oss.

 

Medlemsmöte och hästägarmöte

 

Vi kommer att hålla ett första medlemsmöte i början av september som då framför allt kommer att innehålla information om ridskoleverksamheten och presentation av vår tillförordnade verksamhetsansvariga Kicki Anderberg-Wadhagen. Vi kommer också i början av september hålla ett separat möte för ägarna till privathästarna i stallet.

 

Håll alltså utkik på anslagstavlan och vår hemsida för mer information.

 

Med ryttarhälsningar

Styrelsen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Månadsbrev April/Maj

 

INFORMATION TILL

SAMTLIGA RIDSKOLEELEVER

22 APRIL 2013

 

Hej alla ridskoleelever,

Ridinstruktörer

Vår verksamhetsansvarige Annelie är fortfarande sjukskriven och vi är medvetna om att hennes bortavaro inneburit vissa problem, framför allt att vi inte lyckats hitta en och samma ersättare till hennes lektioner på måndagar och onsdagar. Det är givetvis olyckligt men det är något vi försöker undvika så mycket som möjligt.

Till dess Annelie kommer tillbaka kommer Cecilia Lagin fortsätta att vara tillförordnad verksamhetsansvarig och ansvara för att alla lektioner kommer att ha ridinstruktör men vi ber er ha överseende att vi tyvärr även fortsättningsvis kan komma att behöva anlita fler än en instruktör.

Vi kommer fram till sommaruppehållet att lämna löpande Information om detta på anslagstavlan i stallet och på vår hemsida www.gurs.se.

Än en gång, vi ber er ha överseende med nuvarande situation vilken vi försöker lösa på bästa sätt för alla våra elever.

Vårstädning

Våren har äntligen kommit vilket ger oss möjlighet att städa upp efter långa vintern.

Om ni har möjlighet får ni gärna komma och hjälpa till lördag 4 maj med start kl 12.30, mer information och anmälan finns på anslagstavlan i stallet samt på vår hemsida. Ta gärna med kratta, verktygslåda, arbetskläder och ett glatt humör!

Vi behöver all hjälp vi kan få och det kommer också finnas möjlighet att träffa representanter från styrelsen mellan kvasttagen.

 

Gräs

Snart kommer gräset upp och hästarna/ponnierna längrtar efter att få beta direkt från marken.Vi kommer att sätta upp ”beteslapp” i hästlistorna så snart gräset har kommit upp och ber om hjälp att  vi hjälps åt  så att alla får komma ut en  liten stund för att vänja sig vid gräset.

Håll utkik!

Med ryttarhälsningar

 Styrelsen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Månadsbrev Februari

 

Hej Medlemmar,

tiden rinner som vanligt iväg och jag har varit slarvig med Månadsbrevet.

I Februari har vi en del saker att komma ihåg:

- Årsmöte 17/2 kl 14:00- kom och rösta!

- Betala medlemsavgiften

- Fakturor på ridavgiften kommer

- Boka stall & cafeteriatjänst

 

Vi har en mycket spännande vår att se fram emot med massor av tävlingar, kurser mm

Bland annat ponnyallsvenskan i dressyr och lektionshästmästerskapen i hoppning!

Vill du hjälpa till som funktionär på våra tävlingar? Alla är välkomna och kan bidra med något!

 

Skötarkurser är i full gång! Håll utkik i stallet efter datum om du vill gå kurs.

 

Jag sitter redan nu med planering av sommarkurser, har ni förslag på en kurs så är det välkommet!

Vi kommer som tidigare år att hyra ut hästarna över sommaren. För mer info kontakta mig om det.

 

Vi har en hel del platser att ta emot nybörjare på ponny och häst nu, hjälp oss gärna att dela ut reklam och folders i skolor och på mataffärer. Det finns folders i cafeterian.

 

Vi söker med ljus och lyckta efter någon som vill ha Madicken och Mefaw som pensionärer!

 

Hjälp oss gärna att hålla snyggt i stallet! Sopning är bra motion=)

 

Varma hälsningar

Annelie Svalenborn

Verksamhetsansvarig GuRS

 

 

 

 

 

 

 

Månadsbrev November

 

Hej Alla medlemmar.

Hösten går rasande fort och vi är redan inne i November. Hästarna tycker att leran är tråkig och vill knappt gå ut. Vi ber Er vara i extra god tid för att göra iordning hästarna. Personalen gör så gott de kan för att spola ben så att det ska bli lite lättare för Er.

Den här perioden är det också svårt att hålla stallet i toppskick. Hjälp gärna till med att hålla rent och snyggt i sadelkammaren och skötspiltorna. Jag vill även påminna om att hänga sadel och sadelgjordar rätt (se foto i sadelkammaren) samt putsa av träns, skölja bett och även hänga tränset rätt (se foto). Har du inte blivit visad hur man gör? -Fråga gärna våra snälla stalltjejer!

 

Ytterligare påminnelse om Stalltjänst för er som rider 60 och 75 minuter. Skriv upp dig på listan utanför stallkontoret i gröna stallet. Det är några helger i december som inte är bemannade. Läs gärna igenom avtal för gruppridning en gång till. Det finns både i stallet och på hemsidan.

Samma gäller cafeteriatjänst för er som rider 30 och 45 minuter. Den listan sitter på samma ställe. Kolla när din grupp ska stå.

Vi är en ideell förening och det är viktigt att alla bidrar för att vi ska kunna hålla så låga ridpriser som möjligt. Vi vet att det är en dyr sport så därför är just Din hjälp viktig.

 

Anmälningsavgift till nästa termin kommer att vara 1000 kr för alla (förr 2000 kr för häst) eftersom vi behöver ha in Er anmälningsavgift den 15/12 och vi vet att december kan vara en tuff månad för många.

Viktigt är dock att du betalar din anmälningsavgift i tid då vi nu har kö till ridskolan.

 

Vi planerar nu inför julen och alla kurser. Har du eller din grupp önskemål på kurs? Välkomna att höra av er till This is a mailto link

Håll utkik i stallet och på hemsidan efter kurser. Kanske en bra julklapp?

 

Ninni Zazzi kommer den 26/11 kl 19:00 att hålla lektionsclinic för alla lektionselever. Öviga medlemmar är också välkomna till en kostnad av 50 kr. Ett bra sätt att uppdatera sina ridkunskaper. Vi är några i personalen som kommer att rida på denna clinic.

 

Vi planerar även för fullt inför årets julshow. Den kommer att vara Söndagen den 16:e December. Se anslag i stallet.

 

 

Det var allt för nu. Fortsätt träna väl och unna hästarna lite extra rykt då och då!

 

Hälsningar Annelie Svalenborn

Verksamhetsansvarig

 

 

 

 

Månadsbrev September

 

Hej alla medlemmar i GuRS

 

Nu är terminen i full gång! Kul tycker vi och hästarna.

Vi har ytterligare en nykomling i ridskolegruppen, han heter Grim och är 6 år. Han har tidigare erfarenheter från High Chaparral. Han är ursprungligen från Estland och av tyngre modell. Han kommer att kunna ridas av både barn och vuxna då han är lite över ponnymåttet. Han är väldigt pigg och rör sig bra trots att han är så tung. Vi hoppas att han ska trivas hos oss.

Naomi som kom i början av Augusti köptes av familjen Amneus som rider här hos oss. Grattis Mikaela, Joakim, Isabelle, Minette och Thilde till er nya familjemedlem.

Naomi kommer att gå viss del på ridskolan ändå.

 

Jag vill påminna om anmälningsavgiften 1000 kr ponny 2000 kr häst. BG: 5896-9908

Faktura för resten av terminen kommer senast i början av Oktober på mail.

Uppdatera gärna Er mailadress till oss!

Är du ny hos oss och osäker på betalningsvillkor mm? Skicka ett mail till mig eller fråga i stallet. Frågor är alltid välkomna!

 

Vi startar två nya grupper inom kort. Nybörjare ponny från 7 år på Måndagar kl 16.15 samt nybörjarkurs på 5 gånger för vuxna Lördagar kl 14:00. Vi börjar så for vi har fått ihop grupperna. Känner du någon som vill börja rida? Be dem skicka mail till This is a mailto link

 

Om er ridgrupp vill boka in extrakurser i Höst får ni hojta till i god tid. Vi har mycket på gång den här hösten!

Privatlektioner bokar ni numer direkt till den ridläraren ni vill rida för. Mailadresser sitter uppe i stallet.

 

Ingalill Söderberg behöver hjälp i cafeterian på helgerna av 30 och 45 minutersgrupperna.

En likadan lista som stalltjänst kommer att komma upp där ni får fylla i vilket datum ni kan. En gång per termin är man med och hjälper till.

 

Lottoförsäljningen är nu slut och resulterade i 6000 kr till klubbkassan. Nu ska vi sälja salami härnäst! Passa på att köpa en god korv till höstmiddagen av oss!

 

För er som missat eller är nyfikna på filminspelningen vi håller på med kan jag berätta att det är en svensk långfilm av Roy Andersson filmproduktion som kommer att visas på filmfestivalen i Cannes 2014. Vi har hyrt ut nästan alla storhästar samt några ridande statister till denna film. Inspelningen sker i glashuset i hamnen. Hästarna är enormt tålmodiga och duktiga!

 

Phu, ja det blev en hel del den här gången. Jag kommer säkert på ännu fler saker, så håll utkik i stallet och på hemsidan efter info!

 

OBS telefonen 08-570 317 15 är BORTTAGEN. Avbokning av lektion görs på 08-570 336 22

Frågor skickas på mail: This is a mailto link

 

Ha nu en riktigt skön Höst så ses vi i stallet!

 

 

 

Månadsbrev Augusti

 

Hej Medlemmar!

Sommaren lider mot sitt slut och det brukar ligga lite blandade känslor i det.

Vi i stallet tycker att det är skönt att få in hästarna igen från betet och längtar efter att få komma igång med verksamheten. Det gör hästarna också!

 

Under sommaren så har vissa hästar varit uthyrda och fått röra lagom mycket på sig. Andra har haft helt ledigt.

Oskar gick ner sig i ett dike och skar upp sitt vänstra bakben. Han fick sova en natt på Ulltuna där de tog väl hand om honom. Såret kommer att ta upp till två månader innan det är läkt helt och när han kommer in i verksamheten igen är svårt att svara på.

 

Vi har ett nytillskott i form av en tysk ridponny som GuRS köpt. Hon heter Naomi och är 13 år. Hon är ganska pigg och känslig så vi får vänja in henne lite försiktigt i verksamheten.

Sen har familjen Söderberg köpt en ponny, Bambina. Hon kommer att få gå med i verksamheten. Hon har stått som privatponny länge här på Gustavsberg.

Familjen Söderberg kommer även att driva Cafeterian.

 

Ytterligare en ponny är köpt av familjen Edman- Kotnik. Carolus som är fem år och fux. Han kommer att gå i verksamheten lite grann. Vi ska vara lite försiktiga med honom eftersom han är så ung.

Blå stallet är nu också fullt med privathästar, inte en enda box står tom! Vi välkomnar alla nya privatryttare till vår klubb!

 

Vi har också ny personal!

Vi välkomnar Lee och Sanna till vårt gäng. Mer om dem får ni veta senare.

 

Terminen börjar 15/8

anmälningsavgift Häst: 2000 kr

                         Ponny: 1000 kr

 

resterande belopp på terminsavgiften faktureras.

 

Vid frågor om verksamheten vänd er till mig.

This is a mailto link

 

 

Väl mött i stallet!      

/Annelie Svalenborn 

Verksamhetsansvarig GuRS

Gustavsbergs RS - Ridsport | Idrottsvägen 13440 Gustavsberg | 0857031715 |